Proč by měly malé firmy mít své firemní blogy

Firemní blogSlovo „blog“ jste již, pokud se aspoň trochu zajímáte o dění na internetu, většinou slyšeli. V případě, že jste v tomto prostředí nováčky, zkusím vám termín „blog“ zjednodušeně představit jako deníček či magazín, kde jsou jednotlivé články datovány a většinou mají nějaké sjednocující téma. Podobně, jako je tomu například u blogu zde na Blueweb.cz, kde je tématem internetový marketing.

Pro malé a střední firmy představuje blog jednu z nejlépe dostupných forem propagace na internetu. V tomto článku bych vám chtěl představit hlavní důvody, proč tomu tak je.

Zlepšení viditelnosti firmy na webu

Důvěra je jedním ze základů úspěšné komunikace jakéhokoli podnikatele na internetu. Její nevýhodou je, že se buduje těžko.  Blog je jedním z prostředků, který vám v tomto směru může velmi pomoci.

Zveřejňujte na blogu novinky z vašeho oboru, zajímavosti a nestyďte se pochlubit svými úspěchy. Nestyďte se za to, že jste opravdovými experty ve vašem oboru!

Bude to sice chvíli trvat, ale jak se s rostoucím množstvím a kvalitou obsahu bude váš blog častěji a častěji objevovat ve výsledcích vyhledávačů, budete pro návštěvníky webu důvěryhodnější. I to může být tou konečnou přísadou, která převáží misky vah ve váš prospěch na úkor konkurence.

 

Používání klíčových slov

O důležitosti klíčových slov pro vaše webové stránky není třeba pochybovat. Právě klíčová slova jsou jedním z faktorů, které rozhodují o tom, na jaké hledané výrazy vás uživatelé internetu ve vyhledávačích typu Google nebo Seznam najdou.

Blog představuje výtečné místo pro tvorbu obsahu obsahujícího vaše důležitá klíčová slova.

Pokaždé, když vyhledávací robot navštíví vaší stránku, tak najde nový článek obsahující klíčová slova, která zvyšují důvěryhodnost vašeho blogu v očích vyhledávačů a tím ho (zjednodušeně řečeno) posouvají výše ve výsledcích vyhledávání.

Ale! Nepište články jen kvůli tomu, aby v nich byly mraky klíčových slov. Každý článek na vašem blogu MUSÍ být napsaný především pro vaše zákazníky. K čemu by vám byl „super“ článek s desítkami klíčových slov pro vaše podnikání, když by z něj čtenáře doslova „bolely oči“.

 

Budování hlasu firmy

Blog představuje skvělé místo pro méně formální komunikaci s vašimi zákazníky. Zkuste si při psaní článků do vašeho firemního blogu vybudovat svůj hlas, svoji osobnost, svůj styl. A čím bude zajímavější, méně usedlý a přitom ještě dostatečně seriózní vzhledem k povaze vaší společnosti či vašeho oboru podnikání, tím lépe. Zaujmete tak. Návštěvníci si zvyknou na váš styl a váš blog se pro ně stane oblíbeným místem informací, kam se budou rádi a pravidelně vracet.

Rozhodně ale do blogu nedávejte jako hlavní obsah své tiskové zprávy. Ty tam mohou patřit, ale ve velmi omezené míře.

 

Budování základu pro sdílení na sociálních sítích

O tom, že sociální sítě jsou skvělou vymožeností pro šíření obsahu mezi uživateli, není třeba pochybovat. Pokud se pohybujete například na Facebooku, tak pojmy jako like nebo share vám jistě nejsou cizí. Právě díky nim se o další uživatelé dozvídají o stránkách, o který dosud neměli ani tušení.

Cítíte zde tu šanci pro váš blog?

Piště a zveřejňujte na svém blogu zajímavý obsah a jeho čtenáři ho budou dále šířit mezi své přátele. A co víc! Tito čtenáři velmi pravděpodobně budou fanoušci vaší firmy nebo značky a budou ji mezi svými přáteli doporučovat. Takové fanoušky má každá firma ráda a hýčká si je.

 

Závěrem

Věřím, že jsem vás tímto článkem přesvědčil  o důležitosti blogu pro menší a střední firmy. Nebo alespoň dostatečně nahlodal k tomu, abyste o vašem firemním blogu začali přemýšlet.

Firemní blog je taková hlásná trouba firmy. Hlásná trouba, která firmu spojuje se světem současných a možných budoucích zákazníků. Byla by škoda tento komunikační kanál nevyužít.

Na váš blog nemusí chodit desetitisíce čtenářů měsíčně. I pár desítek jich může stačit k tomu, aby se povědomí o vaší firmě šířilo dál a nacházeli jste tak nové a nové zákazníky.

Věnujte se blogu pravidelně. Stačí psát jeden článek týdně. Někdy to ani nemusí být něco světoborného, stačí i jen pár myšlenek nebo něco zábavnějšího ze života vaší firmy. Ale pište pravidelně. Vrátí se vám to.

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

1 komentář k článku Proč by měly malé firmy mít své firemní blogy

  1. Pro laiky jistě užitečný a pochopitelný článek, jen bych se přimluvil i za gramatickou stránku nově budovaných blogů, aby ta důležitá sebeprezentace nakonec nebyla kontraproduktivní.

    Stačí použít Word s vestavěným slovníkem, také prohlížeč Chrome na ty největší hrubky upozorní.

    Článek na blogu firmy NENÍ jen tak nějaká SMSka mezi kamarády, a jestliže je odborný článek napsaný jak od prvňáka, spolehlivě to jistě nejen mne od dané firmy odradí.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top