Proč a jak používat blogovací platfotmu Linkedin?

Školení "Ovládněte Linkedin"Blogovat na sociální síti Linkedin? Že zatím nevíte, že to je možné? Na jaře 2014 Linkedin oznámil postupné otevření své blogovací platformy pro všechny své uživatele. Do té doby ji mohlo využívat jen velmi omezené množství známých a vlivných osobností. Proto byla poměrně dlouhou dobu tak nějak v ústraní. Teď je vše jinak a proto vás s ní chci seznámit. Začněme nespornými výhodami.

Proč používat blogovací platformu na Linkedin?

Dobrá otázka. Téměř jistě má vaše firma vlastní stránky, možná na nich máte firemní blog nebo píšete pro váš vlastní blog. Asi víte, že starat se o tvorbu obsahu je pěkně časově náročné. Proč byste se tedy měli zvažovat další místo, kam budete psát?

Vidím minimálně dva hlavní důvody pro využívání blogů na Linkedin.

1)      Můžete se mnohem více rozepsat o tématu než v klasickém statusu a dát tak najevo to, že danému tématu opravdu rozumíte. Nebo, že váš produkt nebo služba jsou pro vaše klienty  hodnotné a užitečné. Prostě jděte do hloubky!

2)      Obrovským plusem, který blogovací platforma na Linkedin má, je skutečnost, že jakmile vydáte článek, tak všichni, se kterými jste na Linkedin propojeni, dostanou upozornění, že jste napsali něco nového. To u „pouhého“ statusu Linkedin nenabízí.

Zejména ten druhý bod je z mého pohledu naprosto úžasnou záležitostí. Můžete tak oslovit stovky obchodních kontaktů, které máte, v jednom okamžiku. Dosud jste museli spoléhat na to, že si na „zdi“ všimnou vašeho nového statusu. A přiznejme si, že na „zdi“ Linkedinn netrávíme většinou mnoho času.

Jaké jsou výhody upozornění? Kromě toho, že tak získáte čtenáře pro váš článek, je velkou výhodou to, že se při pravidelné publikaci atraktivních článků neustále připomínáte vašim obchodním kontaktům a budujete si tak reputaci odborníka. Tedy, pokud jsou vaše články k tématu a to jistě jsou.

Pořekadlo „sejde z očí, sejde z mysli“ známe všichni. A toto je cesta, jak předejít takovému riziku.

Osobně to praktikuji tak, že napíši článek jak k sobě na web, tak ho pak umístím i na Linkedin (pokud usoudím, že pro moje kontakty na Linkedinu je zajímavý) a vlastně tak získávám další čtenáře pro svůj obsah, kteří by možná na můj web nepřišli a článek by tak nečetli.

Prima věcí jsou statistiky čtenosti vašich článků a také sdílecí tlačítka na další sociální sítě. Ty mohou pomoci rozšířit váš článek mezi lidi, kteří vás zatím míjeli.

Takže jsme si řekli, proč psát na Linkedin a nyní se pusťme do dalšího kroku.

 

Jak napsat příspěvek?

Předpokládám, že víte, kde na Linkedin můžete psát své statusy. Ano, je to například ten formulář nahoře na stránce, co se vám zobrazí hned po přihlášení na Linkedin.

Zde můžete napsat buď krátký status tak, jak jste byli dosud zvyklí. A nebo jak jste zvyklí z jiných sociálních sítí.

Co zde přibylo v souvislosti se zpřístupněním blogovací platformy je ikonka „tužky“.

blogovací platforma linkedin

Jakmile na ni kliknete, tak se dostanete do editoru blogovací platformy.

blogovací platforma linkedin

A tady je již prostor pro to, abyste se pořádně vypsali. Nejste omezení v délce vašeho příspěvku, takže můžete klidně napsat plnohodnotný článek (resp. nevím o omezení, pravděpodobně by mohlo být mírně problematické publikování vaší verze románu Vojna a mír. Při obvyklém rozsahu článků však na žádná omezení nenarazíte). Ostatně i tento článek budu za pár minut publikovat i na svém Linkedin profilu.

V rámci článků můžete publikovat i fotky, obrázky či html kód iframe, který umožňuje vložení obsahu nacházejícího se na jiných internetových stránkách.

blogovací platforma linkedin

Jakmile článek dokončíte, tak stiknete tlačítko „Zveřejnit“ a je hotovo. Jako bonus můžete přímo z Linkedin poslat zprávu o svém novém článku i do sociální sítě Twitter.

 

Aktualizace 8.8.2014
Jak aktuálně zjišťuji, tak ještě ne všichni čeští uživatelé Linkedin mají blogovací platformu zpřístupněnou.Pokud ji chcete již nyní, tak je asi nejlepší se držet nápovědy Linkedin a požádat o přístup (viz https://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/47683/ft/eng). Popřípadě ještě pár dní posečkat, zda vám Linkedin sám neudělí přístup. Nápověda také tvrdí, že je možné publikovat příspěvky pouze v angličtině, ale jak jste četl v článku, skutečnost je jiná.
Pro jistotu dodávám, že blogovací platforma není nikterak vázána na placené verze. Sám používám neplacenou verzi a přístup mám.

 

Přinesl vám tento článek užitečné informace související se sociální sítí Linkedin? Prozradím vám další! Přijďte na mé školení „Ovládněte Linkedin“, které se koná 1. října 2014 v Praze!

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags : ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top