Praktický příklad jak nepsat emailový newsletter

CopywritingDnes budu trochu fušovat do řemesla copywriterům. Těm, co mají na starosti texty na webech nebo třeba v emailových newsletterech. Ono to totiž není jen tak, napsat pěkný text. Text, kterému adresáti emailu (protože o ten hlavně půjde) porozumí a který bude mluvit jejich jazykem. Nebude strojený, oficiální a vůbec jakkoli divný.

Na úvod menší přiznání. Běhám. Ne nijak rychle, ale to mi nebrání v tom, abych se čas od času zúčastnil nějakého závodu v kategorii „želvy veteráni“. Loni jsem takhle poprvé vyzkoušel pověstné Běchovice a letos bych to rád zkusil znovu.

Po loňském závodě zůstala pořadatelům moje emailová adresa v databázi a tak mi čas od času pošlou emailový zpravodaj s novinkami. Jeden takový jsem dostal před pár týdny a právě jazyk, jakým byl text napsán, dal vzniknout tomuto článku.

Pro ty, kteří snad neběhají, ještě malý úvod. V běžecké rodině je poměrně obvyklé to, že se zdravíme „Ahoj“ a bavíme se mezi sebou jako lidé a ne jako státní úředníci s plebsem.

A teď již k věci. Takovýto přišel od organizátorů Běchovic email.

Běchovický zpravodaj – občasník pro běžkyně, běžce a milovníky pohybu.

Vážení přátelé, chceme Vás příležitostně informovat o přípravách závodu Běchovice – Praha a jeho historii.

Aktuality:

Očekáváme, že drtivá většina běžců se přihlásí včas elektronickou cestou a bezhotovostně uhradí startovné.

Uzávěrka přihlášek bude 22.9.2013 ve 24.00 hod.

Startovní čísla budou vydávána pouze ve startovní kanceláři v Běchovicích v neděli 29.9.2013 od 7,00 hod

Kancelář bude uzavřena vždy 60 min. před startem příslušné kategorie

Přepravu zavazadel do cíle zajišťuje pořadatel nákladními vozy. Odjezd vozidel s vašimi zavazadly je vždy 10 min. před odstartováním příslušné kategorie.

Občerstvení pro závodníky je v cíli závodu a v kuchyni ZŠ Pražačka.

Zdravotní službu na trati zajišťují školení zdravotníci a dva vozy záchranné služby.

Přepravu zavazadel od startu do cíle. Pořadatel neručí za obsah zavazadla.

Po prvním přečtení jsem tak nějak nevěřil vlastním očím – informace podané striktní formou, jako když soudružka učitelka sdělovala žáčkům třetí třídy základní školy program branného cvičení. Zřejmě mírně indisponovaná, protože poslední odstavec nějak postrádá smysl.

„Nešlo by to napsat lépe? Lidštěji?“

A protože asi tušíte, jaká byla má odpověď, pustil jsem se do díla. Třeba to bude inspirace pro běchovické do příštího vydání emailového newsletteru.

Ahoj, náš běžecký kamaráde!

Rádi bychom tě informovali o tom, jak pokročily přípravy 117. ročníku tradičního závodu Běchovice – Praha.

Aktuality:

Protože se rok od roku zvyšuje zájem o účast v našich závodech, chceme tě upozornit, že uzávěrka přihlášek je 22.9.2013 ve 24.00 hodin.

Aby byla tvá přihláška zpracována tou nejrychlejší cestou, prosíme tě, aby jsi se přihlásil(a) přes formulář na našich internetových stránkách, který najdeš zde: http://www.bechovice-praha.cz/o-zavode/prihlaska-k-zavodu

Stejně tak bychom tě chtěli poprosit o zaplacení startovného elektronickou bezhotovostní cestou – ušetří ti to zbytečnou cestu na poštu.

V den závodu 29.9.2013 ti rádi vydáme startovní tašku i s tvým startovním číslem ve startovní kanceláři, kterou najdeš v budově základní školy v Běchovicích. Naši lidé budou na místě od 7 hodin a výdej čísel bude ukončen hodinu před startem příslušné kategorie.

Přepravu tvého zavazadla do prostoru cíle (ZŠ Pražačka na Žižkově) tak jako tradičně zajistíme našimi vozidly. Ta odjíždějí vždy 10 minut před startem příslušné kategorie. Stačí jen včas odevzdat svoji tašku nebo batoh a v cíli závodu ho pak bezpečně najdeš. Jen není v našich silách ručit za obsah zavazadel a tak tě prosíme, abys do něj pro všechny případy nevkládal(a) cenné věci.

Po doběhu na tebe samozřejmě čeká i občerstvení a sprchy – opět v prostoru ZŠ Pražačka.

Pokud by se ti během závodu udělalo nevolno nebo by došlo k úrazu, jsou k dispozici školení zdravotníci a dva vozy rychlé záchranné služby.

Těšíme se na tvoji přihlášku a hlavně na to, že se potkáme na startu a letošní Běchovice si užijeme!

Chce se mi věřit, že rozdíl mezi vyzněním obou textů vidíte. Nestálo by za to příště psát i váš newsletter trochu méně strojeně?

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

1 komentář k článku Praktický příklad jak nepsat emailový newsletter

  1. Katka Svobodová says:

    Jj, hodně strojové psaní, ale někteří lidé umí pěkně mluvit a když píší jsou takto „nemožní“, a pak zase obráceně… znám z vlastní zkušenosti, nicméně je to o cviku a pochopení jak ano… taky se tento e-mail dá řešit vcelku dost krátce a info poslat jako přílohu, protože tohle vše může být napsáno na webu – takže poslat odkaz a pouze namotivovat na skvělou akci/na společenskou událost…

    Jen technická: …vydáme startovní tašku i s tvým startovním číslem ve startovní kanceláři … je i na mne trochu moc startování :-D

    Pěkný den

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top