Novinky na sociální síti Linkedin

Školení "Ovládněte Linkedin"Provozovatelé sociálních sítí nespí a neustále představují novinky, vylepšené funkce a posouvají tak možnosti uživatelů stále dál. Výjimkou samozřejmě není ani profesní sociální síť Linkedin. Ta v uplynulých několika týdnech představila hned tři větší změny a právě těm se v tomto článku věnuji. Dopředu prozradím, že jde o změny k lepšímu. Takže, pojďme na to!

Blokování uživatelů

Jednou z nejžádanějších funkcí, která na Linkedin dlouhodobě chyběla, byla možnost blokovat uživatele.

Linkedin bezesporu přináší spoustu skvělých možností, kdy se můžete propojovat s lidmi, kteří jsou pro vaši kariéru nebo pro váš obchod či firmu prospěšní, ale na druhou stranu už i v našich českých podmínkách se na Linkedin objevuje spam, kdy vás otravují lidé, kteří se snaží nabízet spolupráci na různých pochybných projektech typu „přivýdělek za používání nové sociální sítě“ a podobně.

Velmi pravděpodobně máte tyto nabídky „rádi“ stejně jako já  a celkem jistě vám takové kontakty nic zvláštního nepřinesou. Jen vás připravují o čas…

Jak si takového uživatele můžete zablokovat, aby vás už v budoucnu nemohl obtěžovat podobně „skvělými“ nabídkami?

Najeďte si na jeho profil a vedle tlačítek na poslání vzkazu či „Endorse“ klikněte na šipku. Rozbalí se vám menu, kde klikněte na „Block or Report“ a následně proveďte požadovanou akci.

Jak zablokovat uživatele na Linkedin

Jakmile bude takový uživatel zablokován, tak se mu nebudete zobrazovat v žádných výsledcích hledání, nebude vám moci napsat vzkaz a dokonce se zruší vaše vzájemné propojení na Linkedin, pokud jste jej měli. Zmizí také doporučení, která vám zablokovaný uživatel udělil. Zablokovaného uživatele pak také již nikdy neuvidíte v sekci „Lidé, které můžete znát“, která se vám zobrazuje po přidání nového kontaktu do vaší sítě.

Osobně tento krok od Linkedin velmi vítám, protože by to mohlo znamenat aspoň částečný soumrak uživatelů, kteří se na sociálních sítích neumí chovat a své produkty či služby nabízejí agresivní formou.

 

Kdo se díval na můj profil?

Také jste zvědaví, kdo si na Linkedin prohlíží váš profil? No, kdo by nebyl, že? :) A pro nás – zvědavce – Linkedin připravil pěkné vylepšení stávající funkčnosti.

Pokud jste používali neplacenou verzi Linkedin, tak jste dosud mohli sledovat přehled jen za poslední týden a viděli jste pět posledních návštěvníků vašeho profilu. To se ale změnilo. Nyní váš přehled může vypadat například takto:

Kdo navštívil můj profil na Linkedin - základní přehled

Kromě toho, že se rozšířil časový obzor na 90 dní, nyní můžete vidět i více detailů o lidech, kteří se o vás zajímali. Například, odkud na váš profil přišli, z jakého jsou města či jakou mají profesi. Tento přehled jsem již také viděl s obsahem, kdy zobrazoval společnost, ze které přišlo na váš profil nejvíce návštěvníků nebo se statistiky z návštěvnosti z vašich diskuzních skupin na Linkedin.

Pokud si kliknete na modrý text se základním přehledem na grafem – tedy například na obrázku zmíněných 21 návštěvníků, kteří navštívili profil ze stránek „Lidé podobní vám“ („People similar to you“), dostanete tento detailní přehled.

Odkud přišli návštěvníci na můj Linkedin profil

Paráda, že?

A obdobně dostanete podobné statistiky po kliknutí na další dvě kategorie – tedy „Odkud jsou návštěvníci mého profilu“ a „Pozice návštěvníků mého profilu“.

Odkud jsou návštěvníci mého Linkedin profilu

Co dělají návštěvníci mého Linkedin profilu

Následuje již známý výpis pěti posledních návštěvníků vašeho profilu s ukázkou těch starších, ke kterým se ale dostanete pouze v případě přechodu na placenou verzi Linkedin.

Pod profilem návštěvníků pak jsou vidět ikonky, které vás mají nasměrovat k aktivitě – buď můžete takého návštěvníka požádat o propojení na Linkedin a nebo, pokud jste již propojení, mu můžete poslat vzkaz.

Poslední návštěvníci mého Linkedin profilu

V poslední části přehledu pak najdete doporučení, která mají pomoci lepší viditelnosti či dohledatelnosti vašeho profilu na Linkedin.

Doporučení pro Linkedin profil

Procenta u některých doporučení zobrazují předpokládané zvýšení návštěvnosti vašeho profilu, pokud ono doporučení realizujete.

 

Blogovací platforma

Další novinka, a možná ta nejdůležitější z tohoto přehledu, je oznámení, že Linkedin otevře svoji blogovací platformu všem uživatelům.

Do této doby měla možnost ji používat pouze velmi úzků skupina uživatelů Linkedin. Uživatelů, kteří měli dostatečný vliv, známost a jejich slova byla často respektována už jen proto, kdo je pronesl či napsal. V této skupině 500 lidí byli například Bill Gates nebo Richard Branson.

To se však stává minulostí a možnost blogovat bude postupně zpřístupněna všem uživatelům Linkedin. Tak, jak je u sociálních sítí zvykem, otevírá se tato možnost postupně. Nejprve se začíná několika desítkami tisíc anglicky mluvících uživatelů a během několika měsíců by mělo dojít na kompletní uživatelskou bázi Linkedin.

V České republice tedy máme ještě chvíli čas, než se nás tato novinka začne přímo dotýkat, ale už možná teď si říkáte: „Na co další místo, kde mohu blogovat?“

Podle mého budou blogy na Linkedin využívány pro další budování osobního brandu mnoha profesionálů. A to především díky uživatelské základně Linkedin, kdy se lidé propojují s těmi lidmi, se kterými přišli do styku přes obchodní záležitosti. Blogy na Linkedin vnímám jako místo, kde budete ve styku se svými obchodními partnery a skrze váš obsah se jim budete připomínat. Na druhou stranu netvrdím, že musíte rušit vaše stávající blogy či webové stránky. To by asi nebylo úplně rozumné. Co ale říkám, že stačí přidat Linkedin do vaší online strategie.

 

Pozvánka na školení „Ovládněte Linkedin“

Chcete se dozvědět víc nejen o těchto novinkách, ale i o tom, jak skutečně efektivně využívat možností, které sociální síť Linkedin nabízí? Rád vás potkám na školení „Ovládněte Linkedin“!

Mimo jiné vám prozradím, jakou strategii používám pro to, abych mohl říkat, že Linkedin je pro mě druhým nejlepším zdrojem nových klientů hned po osobních doporučeních.

Nejbližší dva termíny jsou 25. března 2014 v Praze a 27. března 2014 v Brně.

Pro více detailů o obsahu školení a o tom, jaký prospěch si z něj odnesete, navštivte stránku http://www.blueweb.cz/skoleni/skoleni-ovladnete-linkedin/

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top