Nepodceňujte viditelnou URL ve vašich PPC reklamách

Nedávno jsem si při prohlížení PPC kampaní uvědomil, že mnoho inzerentů ignoruje možnosti, které jim nabízí políčko „viditelná adresa URL“ v nastavení jejich inzerátů. A ze zkušenosti přitom vím, jak velký to může mít vliv na úspěšnost konkrétního inzerátu a nebo přímo celé kampaně. Proč se vyplatí viditelné adrese věnovat pozornost?

Na úvod se sami podívejte na následující dvojici inzerátů:

PPC reklama

vs.

PPC reklama

Pokud hledám autobazar, který nabízí vozy značky Ford (a jako, že jsem opravdu hledal výraz autobazar Ford), tak mě zaujme inzerát první. A to proto, že v té reklamě je do očí bijící, že po kliknutí na něj se mi dostane nabídky vozů Ford. Nezajímají mě skoro dvě tisícovky aut všech možných značek. Jsem forďák a chci forda. Tečka.

Nejen z titulku inzerátu, ale z celé té URL adresy, kterou u inzerátu vidím, mám pocit, ze fordům v tomto bazaru věnují celou sekci.

Ha! A přitom to není „opravdová“ URL adresa. Ta, na kterou se po kliknutí na inzerát dostanete, vypadá totiž takto: http://www.davocar.cz/nabidka-auta/ford. Ale uznejte sami – ta, co je vidět v inzerátu vypadá lépe.

Viditelná URL má zkrátka velkou moc přilákat pozornost možného zákazníka. A pokud ji použijete, uvidíte to i na vyšší CTR (míře prokliku) vašich inzerátů.

Jak to zařídit, aby vaše PPC reklamy obsahovaly podobnou „vychytávku“?

Při tvorbě vaší nové PPC reklamy se v prostředí Google AdWords nevyhnete následujícímu formuláři.

PPC inzerát

Ano, v něm se zadává znění vaší reklamy a také cílová adresa, kam se návštěvník dostane po kliknutí na váš inzerát.

A snad viditelně označená položka „Viditelná adresa URL“ je právě to místo, kam můžete vyplnit v podstatě libovolný text, který má za úkol ještě víc přitáhnout pozornost návštěvníka právě k tomu vašemu inzerátu a odlákat jeho oči od konkurenčních reklam.

Co bych doporučil, aby obsahovala?

Pro začátek se držte toho, že by pro každou reklamní sestavu měla být jiná. Nemůžete mít viditelnou adresu www.davocar.cz/Ford-autobazar i pro sestavu, která cílí na ty uživatele, kteří hledají škodovky nebo volva. Vlastně můžete, ale uznejte, že by to nedávalo smysl.

Současně chci ještě jednou zdůraznit to, co možná už je patrné z předchozího textu. Viditelná adresa u PPC inzerátu se nemusí shodovat s adresou, na kterou se zákazník po kliknutí dostane.

Zároveň je ale potřeba, aby se doména ve viditelné adrese shodovala s doménou, na kterou se uživatelé po kliknutí dostanou. Jinak Google vaši reklamu neschválí.

Jak tento formulář vypadá vyplněný pro výše zmíněný příklad, vidíte zde:

PPC reklama

Potřebujete poradit s výkonem vašich PPC kampaní? Nastavit nové? Zavolejte mi na 603 720 806 a něco s tím uděláme!

 

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags : , ,

Počet komentářů: 3

  1. Petře, stálo by za to na úvod uvést, že jsou to inzeráty (předpokládám) na slovo Ford Autobazar. bez této informace je to trochu divné :-)

    Jinak k ladění inzerátů: mám te’d čerstvou „brutální“ zkušenost s konverzí inzerátu: jeden generuje 4% konverzi, druhý 17% konverzi na webu ! a bohužel ten konverznější má asi 3 % CTR a ten druhý 12 % … a teď babo raď, co optimalizovat :)

    Odpovědět
    • Petr Slavík says:

      Díky za komentář, Karle. Ta informace, že jsem hledal autobazar Ford, je v textu hned pod obrázky těch inzerátů.

      Nooo… zajímavé dilema :) Řečí čísel vychází o něco líp ten 17%, ale je to dost těsně.

      Odpovědět
      • ha, vidíš, máš z uživatelského testování potvrzené, že „autobazar ford“ nebyl vidět :-)

        a ano, číslo hovoří jasně, jen to chce dostat ze 3 % na aspoň 10 % CTR a bude to báájo.

        Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top