Jaký je nejlepší čas pro nový status na Facebooku?

FacebookTak otázka z nadpisu je tou, která zajímá většinu správců Facebookových stránek. A proč? Protože logicky chtějí, aby si jejich nový status přečetlo co nejvíce fanoušků stránky a tím pádem získají největší dopad. Jaký ale je ten správný čas, kdy zveřejnit nový status, fotku nebo video na Facebooku?

 

Průzkum z českých luhů a hájů

Podle materiálu společnosti H1 „Česko na sociálních sítích“ se zdá, že nejčastěji jsou uživatelé na Facebooku ve čtvrtek a v neděli a nejméně pak v pátek a sobotu.

Podle téhož materiálu jsou pak uživatelé v rámci denní doby na Facebooku nejčastěji mezi 18. a 22. hodinou, kdy také sdílejí nejvíce materiálu se svými přáteli.

Tolik tedy tuzemský zdroj.

 

Jak vidí správný čas na nový status na Facebooku ve světě?

Studie, kterou zveřejnil Dan Zarrella uvádí, že nejlepší den pro nový facebookovský status je sobota. A to s výrazným náskokem.

Nejlepší hodinou je 12. hodina – tedy čas kolem poledne.

Kdy psát nový status na Facebooku

Teď si tedy vyberte, milí správci…

 

A kdy tedy psát na Facebook?

Dosud jsme probírali obecné rady vycházející z analýzy stovek tisíc statusů, účtů, komentářů, lajků a kdo ví čeho ještě. Jenže věc není tak jednoduchá.

Proč?

Protože ještě záleží na konkrétní stránce a jejích fanoušcích. Na jejich zvycích, na času, kdy oni chodí na Facebook. A to je asi nejdůležitější faktor pokud jde o výběr správného času k publikaci nového statusu na Facebooku.

Pokud máte například stránku, kam chodí mladí lidé, typicky studenti, tak nemá mnoho smyslu psát pro ně statusy během dopoledne, kdy by se (aspoň teoreticky) měli věnovat výuce ve škole. Naopak – vhodnější mohou být časy odpolední a večerní.

Jsou vaší cílovou skupinou maminky na mateřské? Pak jim pište spíš lehce po obědě a nebo až večer. Přes den se jinak starají o svá dítka a představa, že na dětském hřišti při houpání kontrolují, co je nového na Facebooku je poněkud scestná.

Pracují kancelářský lid, to je jiná. Ten se na Facebooku začíná objevovat kolem deváté hodiny ranní, kdy se zapínají počítače v kancelářích a většinou funguje nepsaný zvyk „aklimatizace na pracovní prostředí“, v rámci něhož se kontroluje, co je nového na Facebooku. A v kontrole lehce pokračuje i v průběhu pracovního dne.

A tak by se dalo pokračovat dále.

 

Jak zjistit, který čas je pro tu vaši cílovou skupinu ten nejlepší?

Použijte dva způsoby. Logické uvažování nad zvyky vašich fanoušků a pak oblíbenou metodu nazvanou podle pánů Pokuse a Omylu. Testujte, testujte a testujte.

Sledujte počty zobrazení statusů, počty komentářů a lajků či sdílení.

Za pár týdnů byste měli mít představu o nejoblíbenějším času vaší cílové skupiny a pak vám už nic nebrání tomu, abyste je zahrnuli vším tím, co jim chcete říci.

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top