Jaký byl první Sportbiz Live?

Jaký byl první SportBiz Live?V dnešním článku trošičku odbočím od běžných témat na blogu. Ale vlastně to zas až tak výrazné odbočení nebude. Však uvidíte sami.

Poslední lednový čtvrtek patřil konferenci SportBiz Live, kterou pořádal Tomáš Janča a další lidé sdružení kolem serveru sportbiz.cz. Tématem konference byla otázka „Má smysl dělat v České republice sportovní marketing?„. O svých zkušenostech v tomto směru přišli pohovořit pánové Tomáš Křivda (AC Sparta Praha, marketing manager), David Dinda (Piráti Chomutov, obchodní a marketingový ředitel), Jiří Sládek (MS v nohejbalu, manažer komunikace a marketingu) a Michal Krček (předseda hokejbalového klubu TJ Kovo Praha).

Jako první se, po nezbytném úvodu, chopil mikrofonu a tedy i slova Jiří Sládek. Ve svých 15 vyhrazených minutách shrnul zkušenosti s marketingem velké sportovní akce, jakou bezesporu mistrovství světa v nohejbalu je. Bylo zajímavé se dozvědět, jak probíhá organizace podobné akce a co všechno lze udělat jak pro fanouška přímo v hale, tak i pro fanoušky mimo halu, aby byli spokojení.

Pak se dostalo na Michal Krčka. Ten reprezentoval běžný oddíl sportu, který není příliš rozšířený, a tématem jeho prezentace byly zkušenosti, které získal při představování hokejbalu jako sportu školákům, organizaci náborových akcí a propagaci těchto akcí mezi školáky, na školách a i oficiálními cestami přes městské části. Byl to velmi realistický pohled do světa nízkonákladového marketingu a aktivit, které se, aspoň dle mého názoru, ve finále povedly.

Do světa velkých peněz a velkého sportu jsme nakoukli s Davidem Dindou. Ten provedl účastníky konference celým procesem budování nové značky hokejového klubu v Chomutově. Přiznám se, že pro mě osobně to byla nejlepší prezentace večera. Velmi blízký a detailní pohled do marketingové kuchyně chomutovského hokeje mě uchvátil. Bylo vidět, jak dlouho se celá změna připravovala, na co všechno bylo potřeba myslet v průběhu příprav a i to, jak tuto změnu fanoušci přijali a jak se s novým brandem Piráti sžili. Za toto si v Chomutově zaslouží velkou a třikrát podtrženou jedničku! 81% obsazenost arény při domácích zápasech je toho ostatně důkazem.

Poslední přišel na řadu fotbal, který reprezentoval Tomáš Křivda ze Sparty. Jeho prezentace byla o budování vztahu s fanoušky a o vzrůstu jejich pocitu sounáležitosti s klubem. K tomu potřeboval marketingový tým Sparty získat podporu vedení, realizačního týmu i samotných hráčů a to se povedlo. I díky velmi progresivnímu přístupu aktuálního trenéra Vítězslava Lavičky, který je velkým fanouškem sportovního marketingu a moderního přístupu k němu. V podání Sparty (ale i několika dalších fotbalových klubů) je vidět, že lze i v našich podmínkách dělat klubový marketing, co dává smysl.

Což vlastně byl závěr vyplývající ze všech čtyřech prezentací. Ano, sportovní marketing má smysl dělat i v České republice. Ale neumí ho dělat každý. Pokud budete hledat analogii s tím, že každý Čech je ten nejlepší trenér fotbalové reprezentace, nebudete vůbec daleko ;)

A proč o konferenci SportBiz Live vlastně píši, když dosud nepadlo jediné slovo o internetu nebo sociálních sítích? No protože ta slova padnou nyní. Sociální sítě totiž byly nedílnou součástí aktivit všech prezentovaných subjektů. S výjimkou TJ Kovo Praha, kde se se sociálními sítěmi sice počítalo, ale nakonec na ně nezbyl čas – není se čemu divit, protože opravdový marketing na sociálních sítích nemůžete dělat 10 minut týdně.

Jak Sparta, tak i chomutovští zapojují sociální sítě velmi výraznou měrou do svých marketingových aktivit a berou je jako relativně levný marketingový nástroj pro budování značky a vztahu s fanoušky (zákazníky). A to je něco, co je společné pro majitele všech podniků – ať se již jedná o majitele sportovního klubu nebo internetového obchodu a nebo výrobní firmy. Sociální sítě prostě neodmyslitelně patří do marketingového mixu. Žijeme přeci v roce 2013, že?

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top