Jaké typy příspěvků dávat na firemní stránky na Facebooku? [infografika]

Poměrně často s klienty diskutuji otázku co zveřejňovat ve statusech na Facebooku. Jak moc zmiňovat a tlačit vlastní byznys a přitom nezahltit fanoušky a nedopřát jim pocit, že je klienti nutí do nákupu zboží nebo služeb.

To fanoušci obecně nemají rádi a když je takového tlaku k nákupu moc, tak má spíš odrazující efekt. No uznejte sami, kdy jste si s radostí koupili něco, do čeho jste byli „natlačeni“ prodávajícím?

Takže, jak na to?

Nedávno jsem objevil pěknou infografiku, která naznačuje ten správný směr.

Jak je vidět z infografiky, ten údajně optimální poměr je 70/20/10. Pojďme se na něj podívat blíže.

70% vašich statusů či příspěvků na sociálních sítích, chcete-li, by mělo přinášet nějakou hodnotu vašim fanouškům. Něco je naučit, možná je pobavit a tak nenápadně budovat vaši značku. Povědomí o ní. Vztah s fanoušky. Odpovídat na jejich dotazy a komentáře. Ptejte se jich. Nebojte se být vtipní a zábavní – to je dokonce plus! Takový obsah totiž fanušci raději sdílejí a dostávají tak vaši značku do povědomí dalších uživatelů sociální sítě.

20% vašich sdělení by mělo obsahovat sdílení příspěvků jiných subjektů na Facebooku. Nebojte se o to, že o své fanoušky přijdete, když odkážete na status konkurence. On totiž fakt, že se nebojíte odkázat na příspěvky, které nejsou vaše, svědčí o tom, že si zdravě věříte a pomáhá to budovat vaši důvěryhodnost. Možná se vám to teď nezná, ale dlouhodobě se vám to vyplatí.

No a zbývá nám poslední 10%. O čem by tak mohly být příspěvky v této skupině. Ano, obchodníci ve vás se konečně dočkali a právě v těchto deseti procentech můžete bezostyšně promovat vaše zboží, služby, akce, slevy apod.

Malá poznámka na závěr. Už jsem to tu trochu naznačil v předminulém odstavci. Práce s fanoušky na sociálních sítích je dlouhodobá záležitost, takže nečekejte úspěch přes noc. No a ani za týden. Věnujte se jí trpělivě a krůček po krůčku. Úspěch se pak dostaví.

A ještě jedna poznámka. V textu poměrně volně zaměňuji sociální sítě a Facebook. Ačkoli infografika mluví jen o Facebooku, tak podobná pravidla platí na všech sociálních sítích. Jsou to komunikační kanály a ne prodejní a tak je potřeba se na nich chovat.

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top