Jak založit firemní stránku na Google+

Sociální síť Google+ (nebo Google Plus, chcete-li) je zatím v našich českých podmínkách tak trochu podceňovaná. Což ale není dobře. Její význam totiž neustále roste. A i přístup konkurenčních sociálních sítí – ano, mám na mysli Facebook – jí poslední dobou hodně nahrává.

Proč si myslím, že by vaše firma měla mít svoji stránku i na Google+?

Ty hlavní důvody jsou v podstatě dva:

  1. Přítomnost a hlavně aktivita na Google+ ovlivňuje výsledky vyhledávání ve vyhledávači Google. Ten se v České republice přetahuje o pozici jedničky se Seznamem a do budoucna nejen já odhaduji, že Seznam v těchto dostizích předběhne. Návštěvnost z vyhledávačů je pro mnoho webových stránek důležitým faktorem a proto by neměly být výsledky v Google opomíjeny.
  2. Méně významným, ale přesto důležitým důvodem je fakt, že Facebook v posledních týdnech razantně snížil množství fanoušků, kterým zobrazuje statusy firemních facebookovských stránek na zdi. Mnoho odborníků, kteří se věnují sociálním sítím za tím vidí tlak na majitele stránek, aby více platili za reklamu na Facebooku. A to především formou propagace jednotlivých statusů.

Oba tyto důvody časem povedou k tomu, že firemní profil na Google+ bude stejně důležitý jako firemní stránka na Facebooku. A jako vždy v podnikání platí, že je lepší být na tu dobu připraven, než pak pracně dohánět konkurenci.

Proto se v tomto článku pojďme podívat na to, jak založit firemní stránku na Google+.

Založení firemního profilu na Google+

Nejprve se přihlašte na svůj osobní profil na Google+ na adrese http://plus.google.com/

Po přihlášení si vyberte v levém menu položku „Stránky“.

Založení stránky na Google Plus - 1

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

Následně se vám objeví tlačítko „Vytvořit stránku“, které stiskněte. Pak dostanete na výběr typ firemní stránky, kterou budete vytvářet.

Typ stránky vyberete podle vašeho oboru podnikání nebo toho, čeho se stránka bude týkat. Řekněme, že máte restauraci „U plešatého hrocha“ a dále v návodu budeme pokračovat v budování firemní stránky právě pro ni. Takže vybereme první volbu „Podnik nebo místo“.

Založení stránky na Google Plus - 2

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

Pokud vaše firma ještě nebyla společností Google zaznamenána, tak v dalším kroku vyplníte kontaktní údaje.

Založení stránky na Google Plus - 3

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

Pak vám Google+ nabídne ověření těchto údajů – poštou vám zašle PIN, kterým údaje o vaší firmě ověříte. Tento krok lze přeskočit a pokračovat ve vytváření firemního profilu na Google+.

Na obrazovce oznamující vytvoření vašeho firemního profilu si můžete vybrat ze dvou voleb. Předpokládejme, že nejste zrovna zběhlí uživatelé Google+ a tak si raději vybereme volbu „Začínáme“, která vás provede jednotlivými kroky pro dobré nastavení vaší firemní stránky.

Založení stránky na Google Plus - 4

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

 

Založení stránky na Google Plus - 5

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

 

Založení stránky na Google Plus - 6

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

 

Založení stránky na Google Plus - 7

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

 

Založení stránky na Google Plus - 8

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

Začneme s doplnění údajů o naší restauraci – tedy popisem sortimentu restaurace, kontaktními údaji a údaji o otevírací době. To najdeme uprostřed horní části obrazovky pod položkou „Chybí stručný popis vaší firmy“.

Založení stránky na Google Plus - 9

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

 

Obecně platí, že čím více relevantních informací o vaší společnosti uvedete, tím lépe. Takže této části věnujte zvláštní pozornost.

Pak doplňme fotografie k profilu. A to jednak menší fotografii o minimální rozměrech 250×250 pixelů, která se bude zobrazovat jako ikonka u vaši příspěvků a jedna i větší fotografii o rozměrech 620×350 pixelů, která bude patřit do záhlaví vašeho firemního profilu. Toho dosáhnete tak, že kliknete na oblast, která je červeně označena na následujícím obrázku. Otevře se vám stránka tak, jak ji uvidí běžný uživatel. Na ní kliknete na oblast, kde je profilová fotka – zobrazí se vám dialog pro nahrání fotografie. To samé pak udělejte i pro větší fotografii do záhlaví. Výsledek by měl vypadat nějak takto:

Založení stránky na Google Plus - 10

Obrázek můžete zvětšit po kliknutí

V tomto okamžiku máte základní nastavení vaší firemní Google+ stránky hotové a můžete tedy začít přidávat příspěvky a komunikovat s fanoušky.

A jak vlastně získat první „fanoušky“ vaší firemní stránky na Google+?

Dva nejjednodušší způsoby jsou:

  1. Říci o jejich existenci vašim kamarádům, kteří již na Google+jsou
  2. Udělat vaší firemní Google+ stránce reklamu pomocí systému Google AdWords

To ale již nepatří do tématu tohoto článku a poberu to pravděpodobně v některém z budoucích článků zde na blogu.

Potřebujete pomoci s nastavením vaší firemní stránky nebo s jejím provozem či výkonem na Google+ nebo na sociálních sítích obecně? Zavolejte mi na 603 720 806 nebo mi napište email na adresu petr.slavik@blueweb.cz a vyřešíme váš problém!

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Počet komentářů: 10

  1. Doporučil bych tam přidat i další verzi pro firmy, které jsou registrované v Adresáři míst Google. Tam jde u toho záznamu tu stránku aktivovat a stránka se tak bude zobrazovat rovnou i jako ověřená firma. Pokud budu postupovat podle návodu výše, tak stránka sice vznikne, ale nebude mít označení ověřená firma ;)

    Odpovědět
    • Luděk Kvapil says:

      Tak to vypadá, že to Google zase změnil a už to jde ověřit přímo z té stránky. Mně se právě podařilo vytvořit u jedné stránky duplicitní zápis a teď tam je najednou jen jeden. Tak to asi opravili…

      Odpovědět
  2. Michal Moravek says:

    Jestli jsem to pochopil správně, tak dokud nemám svůj osobní profil na Google+, tak nemohu založit firemní stránky na Google+?
    Protože teď tady nad tím sedím už asi hodinu a nedaří se mi založit firemní stránky Google+ – vždycky mě to nutí k založení osobního profilu na Google+. Za tohle bych nakopal Google někam!

    Odpovědět
    • Luděk Kvapil says:

      Jasně. Každý profil potřebuje svého správce a ten musí mít na G+ účet. Je to stejné jako na Facebooku. Tam také je správce stránky registrovaný uživatel.

      Odpovědět
      • Michal Moravek says:

        To chápu. Ale proč musí mít správce stránky svůj osobní profil? Proč nemůžu být pouze správce stránky?
        Osobně totiž nemám facebook, ani G+ … prostě jsem „asociální“ a chci u toho zůstat ;-). Google mě však nutí pořád k tomu, abych musel mít G+. Člověk už bez toho nemůže ani ohodnotit aplikaci v Google Play :-/.
        Mě je naprosto jasné proč to Google celé dělá, ale mě osobně to vadí.

        Odpovědět
        • Luděk Kvapil says:

          Není nutné mít veřejný profil ;). Já tam mám třeba stránku pod pracovním profilem, který jinak nepoužívám. Profil se nezobrazuje ve vyhledávání, nedávám ho do žádných kruhů. Prostě jen na tu stránku. Takže můžete mít jakoby „mrtvý profil“, kde bude jen jméno. Sice G+ bude otravovat s návrhy kruhů a tak, ale prostě to stačí přeskočit a je vyřešeno.

          Odpovědět
  3. Michal Moravek says:

    Jinak, abych nezapomněl … děkuji za moc pěkný návod ;-)
    Mimochodem konečně návod, podle kterého jsem pochopil, že musím mít osobní G+ profil – jinak stránku nezaložím.
    To jsem třeba z návodu od Google vůbec nepochopil a pořád jsem nechápal, proč se nemůžu dostat na stránku a nápovědu, kterou v nápovědě popisují.
    Už jsem nebyl dalece toho jim poslat nějaký email, kde bych jim sdělil k čemu je jejich nápověda – bohužel jsem tam nenašel formulář nebo email, kde bych si mohl stěžovat :-)

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top