Jak si vybrat správný typ stránky na Facebooku

FacebookPro tento článek by se hodilo zvolit podtitul „inspirováno životem“. Proč? Během své práce se často potkávám s klienty, kteří si kdysi založili stránku na Facebooku a nezvolili si úplně správně její typ. Ono to totiž není jedno. Každý typ stránek má svá specifika a ačkoli se říká, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala, tak v tomto případě se vážně vyplatí je následovat. Pojďme se tedy podívat na to, jaké typy stránek na Facebooku můžete mít a jak se od sebe navzájem liší.

V okamžiku, kdy si chcete založit novou stránku na Facebooku (třeba pro svoji firmu nebo projekt), nejlepším místem, kde začít, je stránka https://www.facebook.com/pages/create/. Na ní se vám objeví následující výběr.

Vytvoření stránky na Facebooku

 

Místní podnik nebo místo

Tento typ stránek zvolte v případě, že provozujete kamenný obchod nebo provozovnu, kde počítáte s tím, že vám do ní budou chodit zákazníci. Máte totiž možnost nastavit spoustu informací, které vaše zákazníky budou zajímat. Ty nejzákladnější jsou například fyzická adresa provozovny nebo obchodu a otevírací doba.

Kdo by měl takový typ stránek použít? Restaurace, pekárny, kadeřnictví, butiky, prodejny apod.

FB stránky Swiss Cheese

 

Společnost, organizace nebo instituce

Možná ale nejste firma, kde byste uvítali, aby vám do ní chodili zákazníci jen tak (a teď opravdu nemyslím, že byste provozovali hospodu Na mýtince). Nebo nemáte otevírací dobu. Nebo máte více provozoven. Nebo podnikáte na internetu a třeba vůbec nemáte fyzické sídlo, kde se vyskytujete. V tom případě je toto typ stránky přímo pro vás.

FB stránka Google Česká republika

 

Značka nebo produkt

Tuto volbu stránek doporučuji použít, pokud na ni chcete propagovat službu, produkt nebo nějakou aplikaci.

FB stránky služby Liftago

 

Umělec, skupina nebo veřejně známá osobnost

Tento typ stránek má podle názvu celkem srozumitelné určení. Pokud jste celebrita, umělec, politik, lékař, sportovec, trenér, blogger nebo jinak známá osoba, založte si na Facebooku tento typ stránky.

FB stránky Petra Čecha

 

Zábava

Chcete na Facebooku propagovat knihu, koncert (koncertní šňůru), album, sportovní tým, rádio, televizní pořad (třeba seriál Hra o trůny nebo Nemocnice na kraji města) a podobně? Pak vaše nová facebooková stránka patří do této kategorie.

FB stránky seriálu Hra o trůny

FB stránky knihy 50 odstínů šedi

 

Účel nebo komunita

A posledním šestým typem stránek na Facebooku jsou stránky určené pro neziskové organizace nebo charity. I když i pro ně se někdy může hodit spíše použít stránky typu Společnost, organizace nebo instituce. Zvlášť, pokud mají nějakou lokální působnost.

FB stránka komunity Belgická žije!

 

A jedna rada na závěr

Před tím, než si vyberete typ stránek, si vše pořádně promyslete. Jakmile si totiž už jednou typ stránky na Facebooku vyberete, nemáte možnost ho změnit. A pokud se někdy v budoucnu rozhodnete, že přeci jen byste chtěli mít své otevírací hodiny i na Facebooku, tak to budete muset různě obcházet a nebo (v tom nejextrémnějším případě) stránku smazat a začít znovu. A kdo z nás si chce dělat život složitější? ;)

Pokud byste chtěli pomoci se založením a nastavení vaší stránky na Facebooku, s vymyšlením komunikační a obsahové strategie, s tím, co na ten Facebook vlastně psát, aby to bylo zajímavé pro vaše fanoušky nebo třeba se spuštěním reklamních kampaní na Facebooku, zavolejte mi na telefonní číslo 603 720 806 – rád vám pomohu!

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top