Jak si vedla internetová reklama v roce 2012?

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) vydalo před několika dny zprávu o výdajích do internetové reklamy v roce 2012 na českém trhu. A protože to je oblast, ve které se pohybuji, je jasné, že mě výsledky zprávy zajímají. Z hlediska internetové reklamy nejsou vůbec špatné! V roce 2012 se do ní totiž investovalo 11 miliard korun a to je o čtvrtinu více než v roce 2011!

Podíl jednotlivých forem reklamy na internetu vidíte na následujícím obrázku:
Podíl jednotlivých forem internetové reklamy v roce 2012

Je skvělé vidět, jak významnou úlohu mají vyhledávací a reklamní sítě (Google, Seznam, Facebook, eTarget…) – inzerenti si konečně začínají uvědomovat, že „prsknout“ někam reklamní banner (což je tzv. display reklama, která zatím ještě stále vede) není nejefektivnějším reklamním výdajem. Čest výjimkám!

Mimochodem, objem reklamy ve vyhledávacích a reklamních sítích se meziročně zvýšil o 36%!

Z mého osobního pohledu je zajímavá i částka 86 milionů korun za PR články. Tady bych čekal více a myslím, že v letošním roce se dočkáme velkého nárůstu v této oblasti. Otázkou však je, za co SPIR definuje PR článek. Já za PR články nepovažuji jen klasické PR texty umístěné na velké weby typu iDnes a podobně, ale i články na menších magazínech a blozích, které sice mají nižší čtenost, ale za to dokáží nabídnout přesné zacílení na cílovou skupinu.

Další zajímavostí ze zprávy je fakt, že opět klesl podíl reklamy v tisku i tlači a to zcela nepřekvapivě na úkor internetu. Podíl reklamy v tisku z celkového reklamního trhu byl v loňském roce 27,5%, internetu 17,4% a meziročně se rozdíl mezi těmito médii snížil o 10%! I z toho je jasně vidět, kam reklamní trh směřuje a kde se vyskytují zákazníci.

Neříkám, že internetová reklama je samospasitelná, ale má své výhody, které by inzerent neměl při svých plánech opomíjet. Mezi ně patří hlavně dostatečně velký zásah, možnost přesného zacílení na cílovou skupinu a v neposlední řadě i výrazně jednodušší kalkulace návratnosti internetové reklamy oproti jiným typů reklamy.

Celou zprávu můžete shlédnout na této adrese: http://www.spir.cz/tz-v-internetove-reklame-je-pres-11-miliard-korun-jeji-objem-dale-roste

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top