Jak na správu firemních stránek na Facebooku během dovolené

Léto je v plném proudu, dovolené také a vy, co by správce firemního profilu na Facebooku, řešíte, jak to udělat, aby vaše firemní stránka po dobu vašeho zaslouženého odpočinku neusnula. Řešením by samozřejmě bylo se občas připojit a zveřejnit nový status, ale komu se to chce na dovolené dělat, že? Takže vám dnes ukáži jednoduchý trik, jak tento problém elegantně vyřešit. A použít ho můžete i mimo období dovolených :)

Víte o tom, že zveřejnění příspěvků si můžete na Facebooku předem připravit?

Mimochodem, z předchozí otázky vyplývá, že předpokládám, že máte připravený obsahový kalendář pro vaše statusy na Facebooku a že tedy víte, co a kdy chcete vašim fanouškům říci. K tomu vám může pomoci i šablona „Obsahový kalendář pro Facebook“, kterou zdarma získáte při registraci k odběru emailových novinek ze světa sociálních sítí a online marketingu – registrační formulář najdete v patičce tohoto webu.

Zpět k plánování zveřejnění příspěvků. Že zatím nevíte, jak na to?

Postup je následující. Jděte na svoji firemní facebookovskou stránku. Jakmile kliknete do formuláře, kde píšete váš nový status, tak se vám objeví tato jeho podoba.

Časování příspěvků na Facebooku

Všimněte si ikonky hodin v levém spodním rohu. Jakmile na ni kliknete, spodek formuláře se změní následujícím způsobem.

Časování příspěvků na Facebooku

Ano, přesně tak. Jsem si jistý, že už chápete, k čemu je to dobré. Přesně do tohoto místa zadáváte datum a čas, kdy se váš příspěvek má zvěřejnit. Pokud nic nezadáte, tak se příspěvek zveřejní okamžitě.

Vaše příspěvky si takto můžete naplánovat až na 6 měsíců dopředu. Pokud máte tak dlouhou dovolenou, tak vám gratuluji, ale většinou budete tak dlouho do budoucnosti plánovat příspěvky, ve kterých chcete opakovaně upozornit na nějakou akci, službu nebo produkt, kterou nabízíte a nechcete na její zveřejnění neustále myslet.

Pro doplnění dodám, že příspěvky můžete plánovat i do minulosti. Ano, i to má smysl. Takový, řekněme, dokumentární. Pokud chcete fanouškům sdělit, že vaše firma byla založena v roce 2004, že jste 17. července 2008 otevřeli pobočku v Lanškrouně a nebo že váš produkt získal ocenění roku 2011.

Tak, to bychom měli příspěvky.

Ale dobře víte, že na vaší facebookové stránce to žije a fanoušci vám píší komentáře (pokud ne, spojte se se mnou a společně to změníme). Některé z nich obsahují i otázky, které by bylo dobré zodpovědět v rozumném časovém horizontu a ne až po vašem návratu z dovolené.

Jsou dvě možnosti, jak to vyřešit.

První z nich je ta, že po dobu vaší dovolené si odpovídání fanouškům vezme na starosti někdo z vašich kompetentních kolegů. Měl by to být ideálně někdo, kdo zná vaše služby/produkty a umí odpovědět na všetečné otázky. Další podmínkou je to, aby ovládal pravopis a uměl komunikovat. Asi není vhodným kandidátem kolega-cholerik. Ten by mohl na Facebooku „vhodnou“ reakcí rozpoutat zajímavou bouři, kterou byste museli následně hasit. Základní podmínka, aby onen kolega měl účet na Facebooku, uměl ho ovládat a měl možnost psát pod jménem firmy, je jasná, že?

Druhou možností, jak řešit reakce fanoušků na Facebooku během vaší nepřítomnosti, je vaše osobní zapojení. Ideální pro to jsou mobilní aplikace. Pro uživatele mobilů s operačním systémem Android je to Facebook Pages Manager, pro uživatele iPhonů pak překvapivě také aplikace nazvaná Facebook Pages Manager. Aplikace jsou zdarma a jejich pomocí můžete sledovat komunikaci na vašich firemních stránkách na Facebooku v podstatě kdekoli.

Nyní máte základní kombinaci pro vaši dovolenou připravenou a nezbývá než vyrazit a pořádně si ji užít :)

Napište mi do komentářů, jak řešíte dovolenou a správcovství firemní stránky na Facebooku vy.

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top