Hlavní rozdíl při nastavení cílení kampaní na Google AdWords, Skliku a Facebooku

Všichni mluví o reklamě na Google, Seznamu, Facebooku nebo jiných sociálních sítích… Ale jak se v tom člověk vyznat? Pro laika to není tak jednoduché. Hlavně, jak posoudit, co mu která komunikace přinese. Jakým způsobem najde své zákazníky v tom kterém marketingovém kanálu? A právě tam vidím zásadní rozdíl, který se snažím svým klientům především vštípit. Jaký tedy je základní rozdíl mezi cílením vaši reklamních kampaní na Google, Skliku a na Facebooku?

Z hlediska zadavatele reklamy – tedy majitele firmy či webových stránek – je tím rozdílem způsob, jak cílí jednotlivé kanály na potencionální uživatele a zákazníky.

Google a Seznam cílí podle klíčových slov typických pro vyhledávání vašimi zákazníky. Pokud provozujete například mateřské centrum, tak vaši zákazníci budou hledat termíny jako „mateřské centrum“, „soukromá školka“ a podobně.

Kdežto Facebook funguje jinak. Zde totiž cílíte ne podle klíčových slov, ale podle toho, kdo je váš zákazník či klient. Tedy v případě hypotetického mateřského centra to nejspíše bude žena ve věku 20-35 s dítětem z určité vzdálenosti od vašeho bydliště, respektive od sídla vašeho mateřského centra.

Vidíte ten rozdíl?

Pokud se sami rozhodnete spravovat si své online marketingové kampaně, tak pak je potřeba mít na paměti oba způsoby a především vědět, kdo je vaše cílová skupina, jak ji demograficky zařadit a co asi tak na internetu může hledat.

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top