Co najdeme v nové verzi Facebook Insights?

FacebookPro všechny správce stránek na Facebooku je toto zpráva, kterou by si neměli nechat ujít. Facebook totiž spouští nové Facebook Insights. Co vše tedy v tomto důležitém statistickém přehledu, který se v české jazykové verz Facebooku jmenuje Přehledy, nyní najdete?

Zkusme projít ty nejzásadnější změny krok za krokem.

Metrika „People talking about this“ („Mluví o tom“ v české verzi Facebooku; české názvy metrik budu dále v článku uvádět)  se rozdělila na nové a mezi nimi ty zajímavé určitě jsou:

  • New page likes („Nová označení stránky jako To se mi líbí“)
  • People engaged („Zainteresovaní lidé“) – součet unikátních uživatelů, kteří buď klikly na status, dali mu „like“, okomentovali ho nebo ho sdíleli se svými přáteli)

Virality je nyní přejmenovaná na Engagement Rate. A jako novinka se nyní do metriky Engagement Rate započítavají i kliky na status. Nejen počty „líbí se mi“, sdílení a komentářů jak tomu bylo dříve.

Každý status má nyní své statistiky. Ty jsou přístupné po kliknutí na konkrétní status na záložce Overview nebo Posts.

Záložek ve Facebook Insights je nyní celkem šest. Jejich názvy jsou Overview, Likes, Reach, Visits, Posts a People. V české mutaci Facebooku jsou názvy takto: Přehled, To se mi líbí, Dosah, Návštěvy, Příspěvky, Lidé.

Na záložce Overview („Přehled“) vidíte statistiky z vaší FB stránky za posledních 7 dní. Na záložkách Like („Líbí se mi“), Reach („Dosah“) a Visits můžete buď vybrat libovolné období nebo si vybrat z přednastavených – týden, měsíc, čtvrtletí.

Na záložce Likes („Líbí se mi“) lze sledovat, jak se vyvíjí nárůst (nebo pokles) počtu vašich fanoušků.  Pokud si na konkrétním grafu najedete na vámi zvolené datum a kliknete myší, můžete vidět detailnější data v okně, které vám vyskočí. Když si v něm pak kliknete na záložku Unlikes, dozvíte se i zdroj ztráty vašich fanoušků.

Podobnou statistiku můžete hledat i v záložce Reach („Dosah“).

Na záložce Visits („Návštěvy“) se nyní například dozvíte, odkud chodí na vaši stránku nejvíce návštěvníků ze zdrojů mimo Facebook.

Chcete znát detailní statistiky o konkrétních zveřejněných statusech? Pak je pro tento účel určena záložka Posts („Příspěvky“), kde se dozvíte vše potřebné. Stačí najet na konkrétní status a otevře se vám okno se všemi daty.

Výše uvedené tipy nezahrnují vše, co v nových Facebook Insights najdete, ale pokusil jsem se vypíchnout ty nejdůležitější změny. Věřím, že většina z vás se nyní do hlubin Facebook Insights trochu ponoří a prozkoumá jejich rozšířené možnosti už sama.

Oficiální zpráva od Facebooku o všech těchto změnách je k přečtení na adrese  https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/pageinsights a když už si ji budete číst, tak nezapomeňte shlédnout i video, které všechny změny představuje.

Na úplný závěr článku bych rád připomněl, že Facebook Insights jsou pro správce velmi důležitým nástrojem! Vyplatí se věnovat jejich poznání a studiu jejich výstupů čas – v úspěchu vaší facebookovské stránky se vám to vrátí.

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top