7 zásadních výhod obsahového marketingu

Obsahový marketing je slovní spojení, který je v současnosti slyšet snad ze všech stran. Co to je a jaké benefity to může přinést právě vám, vašemu webu, vaší firmě?

A čo si, Kefalín, predstavujetě pod takým pojmom „obsahový marketing“?

Soudruhu majore, to je těžká otázka.

Ale dost legrácek.

Obsahový marketing je, zjednodušeně řečeno, produkce obsahu na vaše webové stránky, na profily vaší společnosti na sociálních sítích nebo třeba obsahu do vašich emailových newsletterů.

Obsah může mít nejrůznější formy. Nejběžnější formou je text – článek, status, krátká novinka. Fotky, videa, audio nahrávky, infografiky apod. však také patří do forem obsahového marketingu.

Finálním cílem obsahového marketingu je samozřejmě zvýšení prodejů. Cesta k němu ale nevede přes články, fotky, videa apod., které se zaměřují pouze na vlastnosti vašich služeb nebo produktů. Technický popis parametrů vašich služeb nebo produktů si nechte do produktových katalogů nebo do produktové sekce vašeho webu.

Obsahový marketing slouží k tomu, abyste se vžili do role vašeho zákazníka a z jeho pohledu mu představili to, jak mu vaše služby nebo produkty vyřeší problém, který aktuálně řeší. A můžete to udělat nejrůznějšími formami – informativně, zábavně… Prostě nějak kreativně.

Hlavně ne suchým stylem tiskových zpráv velkých korporací. Mimochodem, kdy naposledy jste si nějakou ze zájmem přečetli a na jejím základě něco koupili? Až budete vědět, můžeme pokračovat.

Se zavedení obsahového marketingu do vašich aktivit souvisí obsahová strategie. To by vlastně měl být první krok. Chcete přeci vědět proč, co a jakým způsobem chcete svým potenciálním zákazníkům sdělovat. Ať má i tato vaše činnost hlavu a patu.

 

Jaké výhody vám zavedení obsahového marketingu do vašich aktivit přinese?

  1. více obsahu na vašich webových stránkách a tudíž více příležitostí, aby si vyhledávače vašich stránek všimly a přivedli na ně více návštěvníků, kteří se zajímají o vaše služby nebo produkty.
  2. obsah pro vaše další marketingové aktivity. Ať už v online prostředí – sociální sítě, emailové newslettery apod., nebo v offline prostředí jako například materiál pro tištěnou reklamu.
  3. zvýšite povědomí o své značce, firmě. Uděláte si jméno. A stáváte se kapacitou ve svém oboru. Expertem. Autoritou.
  4. slyšeli jste o SEO? Asi ano. V něm jsou důležité přirozené zpětné odkazy. A právě ty vám obsahový marketing pomůže vybudovat. Stačí napsat zajímavý a kvalitní článek a ostatní na něj začnou odkazovat.
  5. budujete vztah s vašimi klienty. Tím, co a jak komunikujete, vytváříte svoji tvář. Díky ní navazujete vztahy s návštěvníky vašeho webu a posilujete jejich důvěru, kterou ve vás mají. Pak je pro ně jednodušší si koupit právě od vás.
  6. ušetříte za reklamní investice. Porovnejte si reklamní kampaň, která vám přivádí návštěvníky víceméně jen po dobu svého trvání a efekt článku na vašem webu, který vám z vyhledávačů vodí návštěvníky celou tu dobu, co je zveřejněn. Tedy klidně i mnoho let.

A víte, kam to vše vede? K tomu, že budete mít vyšší tržby a zisky. To je ta, pro majitele firem, nejzásadnější výhoda.

 

Hm. A teď ty nevýhody, prosím!

Obsahový marketing není žádný kouzelný proutek, který mávnutím vyřeší vaše obtíže. Má i některé stránky, které je potřeba zvážit před tím, než se do něj pustíte.

Přínos obsahového marketingu se někdy hůře měří. Díky různým zdrojům návštěvnosti nemusíte přesně vědět, zda návštěvník přišel díky obsahu nebo za jeho návštěvou na vašem webu stojí jiný impulz.

Může mu to trvat déle, než se jeho efekt projeví. Některý váš obsah může přinést efekt okamžitě, u jiného to může zabrat delší dobu.

A ano, v neposlední řadě je s tím spojená nějaká ta práce. Víte, s čím není? Prosím, řekněte mi to. Já to totiž nevím.

Pokud by té práce spojené s obsahovým marketingem, s jeho strategií nebo s jeho tvorbou bylo příliš nebo byste si s ní nevěděli rady, tak mě kontaktujte na emailu petr.slavik@blueweb.cz nebo mi zavolejte na číslo 603 720 806 a pomohu vám!

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top