6 tipů jak začít s firemní komunikací na sociálních sítích

6 tipů jak začít s firemní komunikací na sociálních sítíchKaždý kolem vás, vaši konkurenti, vaši zákazníci, vaši já-nevím-co jsou už na nějaké sociální síti a vy jste si uvědomili, že byste tam také měli aktivně propagovat svoje podnikání? Dosud jste v oblasti komunikace na sociálních sítích tak trochu nezkušení, ale přitom si někde v podvědomí uvědomujete, že to celé není jen o tom, že každý týden zveřejníte pár nových statusů? Pak si přečtěte následující přehled 6 tipů, které vás provedou základy komunikace na sociálních sítích.

Oněch 6 tipů souvisí s šesti oblastmi, na které byste se měli zaměřit. Tady jsou.
 

1. Cíl

Začněme zhurta a rovnou tím nejdůležitějším. Proč chcete být na sociálních sítích. Jaký cíl by měla mít vaše přítomnost na nich a vaše komunikace. Cílem může být například zvýšení povědomí o značce, přivedení nových návštěvníků na webové stránky nebo poskytování podpory/pomoci zákazníkům. Záleží na vás, vaší kreativitě a samozřejmě i na tom, jaký je obor vaší činnosti.
 

2. Měření

Abyste věděli, že plníte cíle, musíte si stanovit metriku, podle které poznáte klíčové ukazatele související s vaší činností na sociálních sítích. Pokud je vaším cílem navýšit návštěvnost firemních www stránek, pak se nabízí měření pomocí nástroje Google Analytics. V případě, že vás zajímá nárůst komunikace fanoušků na vašich firemních facebookových stránkách, použijte Facebook Insights. Hlavně měřte. Jinak budete jen hádat, jak jste úspěšní.
 

3. Konverzujte

Sociální sítě jsou konverzační kanál! Toto mějte vždy na paměti. Facebook není televize, abyste do vašich fanoušků (= diváků v případě televizního vysílání) naprali reklamu pod tlakem a pak jen čekali záplavy objednávek. Na sociálních sítích se nejprve s fanoušky (= potenciálními zákazníky) komunikuje, buduje vztah, důvěra a pak teprve mohou vzniknout objednávky. Avšak právě díky vybudování vztahu jsou takoví zákazníci loajálnější a pro vás výhodnější.

Nehledě na to, že během vzájemné konverzace se toho můžete hodně dozvědět o vašich produktech či službách, o přáních zákazníků nebo o příležitostech ke zlepšení. Jen se nebojte se zeptat! Je sice pravda, že kdo se neptá, nic se nedozví a tak může dál žít ve sladké nevědomosti, ale to jistě není vaším cílem.
 

4. Jednoduchost komunikace

Snažte se komunikovat jednoduše. Žádná složitá a superdlouhá souvětí. Používejte obrázky nebo videa (více viz článek Text, fotka, video, odkaz… Aneb jaké statusy jsou na Facebooku „in“?). Zkuste zaujmout na první pohled. Na sociálních sítích je hodně lákadel a tak se s vámi nebude nikdo zdržovat desítky minut.
 

5. Opakované využívání příspěvků

Pokud používáte více sociálních sítí, netrapte se vymýšlením speciálních témat komunikace pro každou z nich. Využívejte vaše příspěvky opakovaně v různých kanálech. Máte nové video na YouTube? Umístěte ho také na Facebook! Zveřejněte váš status z Facebooku na účtu na Twitteru. S dalšími možnými kombinacemi si jistě už poradíte sami.
 

6. Nestaňte se otroky a řiďte si své sociální sítě

Roste vám tlak při pomyšlení na to, kolik času všechny tyto aktivity zaberou? Že se asi nejedná o nic, co lze stihnout na 10 minut při pauze na kávu?

Mám pro vás dvě zprávy. Dobrou a špatnou – jak už to v životě obvykle bývá…

Ptát se ale nebudu a nejprve vám naservíruji tu špatnou zprávu. Je to tak – správa profilů na sociálních sítích může být časově náročná.

Dobrou zprávou pak je to, že naštěstí existují nástroje, které časovou náročnost správy snižují a které se rozhodně vyplatí používat, pokud to se sociálními sítěmi ve vaší společnosti myslíte vážně.
 

Poučení na závěr?

Ke komunikaci na sociálních sítích je dobré přistoupit obdobně jako k jiným oblastem vašeho podnikání – tedy s rozvahou a předem daným plánem.

Jinak si je neochočíte a jejich potenciál vám zůstane skryt. A to by byla škoda.

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.

Počet komentářů: 7

  1. Václav Vojtěch says:

    Zdravím Petře a děkuji za podnětný článek. Všechny kroky jsou výstižně popsány.

    Pokud se jedná o firemní komunikaci na sociálních sítích, doporučuji předtím, než jde firma na web, vytvořit interní podnikovou kulturu komunikace. K tomu patří na příklad i různé zásady jako „Social Media Guidelines“, kde je popsáno kdo, co a jak. Technicky lze tuto kulturu nacvičit na různých firemních interních portálek, intranetech atd.

    Jakmile dospěje vnitřní kultura elektronické i MEZILIDSKÉ komunikace firmy do určitého stádia zralosti, má pak určitě smysl být na facebooku jako firma a pak může být firemní kultura podpořena i privátní komunikací jednotlvých zaměstnanců (na různých fórech, blozíích atd.)

    Neboť firemní komunikace na sociálních sítích není jen práce PR oddělení ale k jejímu obrazu přispívá i privátní aktivita všech zaměstnanců firmy na webu.

    Zdravím, Václav

    Odpovědět
    • Petr Slavík says:

      Václav Vojtěch: Děkuji vám za reakci na článek. Souhlasím s vámi – určitě je dobré si vytvořit firemní guidelines pro komunikaci na sociálních sítích, včetně „návodu“ jak zvládat krizovou komunikaci.

      Odpovědět
  2. Zajímali by mě Vaše zkušenosti s Google plus. Je to, jak se všeobecně říká, město duchů nebo je skutečně možné zaujmout i zde?

    Odpovědět
    • Petr Slavík says:

      Honza: Pokud máte český projekt, tak bych obecně doporučoval ještě chvíli počkat, než se vrhnete plnou silou na Google+ a mezitím se věnovat Facebooku. Ale hodně závisí na vašem oboru, třeba je na Google+ právě vaše cílová skupina.

      Odpovědět
  3. Dobry den,

    pisete ze „naštěstí existují nástroje, které časovou náročnost správy snižují a které se rozhodně vyplatí používat“

    Muzete ty nastroje zminit?

    Dekuji,
    PJ

    Odpovědět
  4. Sociální sítě velmi rád používám pro rozvoj vztahů s mými existujícími i potenciálními klienty.

    Jsem rád, Petře, že své zkušenosti s řízením aktivit na sociálních sítích sdílíš s ostatními.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top