6 pravidel, na která nezapomenout při nastavování PPC kampaní

PPC reklama je dobrým pomocníkem pro majitele internetových stránek. Její největší výhodou je, že přivádí relevantní návštěvnost či zákazníky, kteří se zajímají o nabízené produkty a je u nich tedy větší pravděpodobnost, že využijí nabídky navštívených internetových stránek. Pokud se rozhodnete starat se o PPC kampaně sami, tak musíte myslet na úskalí, která se s jejich správou pojí. Podívejme se na některá z nich.

 

Neposílejte návštěvníky na titulní stránku vašeho webu

Výjimkou samozřejmě je situace, kdy máte pouze jednostránkový web :) Jinak ale není důvod, aby návštěvník nešel rovnou na podstránku vašeho webu, která je přímo relevantní k PPC reklamě, na kterou klikl.

V následujícím případě posílá Avon své návštěvníky na titulní stránku svého eshopu, místo toho, aby je rovnou přivedl na nabídků parfémů…

PPC reklama Parfémy Avon

 

Nastavte si sledování konverzí

Když přivádíte návštěvníka na své stránky, měli byste vědět proč. Proto, aby si koupil ve vašem obchodě? Pro to, aby se zaregistroval k odběru novinek? Pro to, aby si přečetl konkrétní informaci? Správně nastavený kód pro sledování konverzí vám pomůže vyhodnotit, jak byla vaše snaha úspěšná vzhledem k vašim reklamním kampaním a klíčovým slovům, která jste použili.

 

Oddělujte inzerci v reklamní a vyhledávací síti

Když začínáte nastavovat novou reklamní kampaň v PPC systémech, tak je vám automaticky nabídnuta inzerce v obou sítích současně. Podle mého je ale dobré vždy kampaně oddělit na jednu, co se zobrazuje ve vyhledávací síti a na druhou, která se zobrazuje v reklamní (obsahové) síti. Proč? Především proto, že každá ze sítí má úplně jiný výkon.

 

Nezapomeňte použít vylučující klíčová slova

Vylučující (negativní) klíčové slovo zabrání tomu, aby se vaše reklama zobrazila na nevhodná klíčová slova. Chcete názorný příklad? Provozujete luxusní wellness studio a cena za jeho služby tomu odpovídá. Proto byste měli do svých kampaní zahrnout vylučující klíčová slova jako například „levně“ nebo „zdarma“. Nechcete přeci platit za kliknutí při zobrazení vaší reklamy na nerelevantní klíčová slova

Asi souhlasíte, že mít zobrazenou reklamu na následující výraz není optimální… :)

Výsledky vyhledávání výrazu autobazar kradená auta

 

Výzva v akci

Usnadňujte život vašim budoucím zákazníkům a nenuťte je dlouze přemýšlet. Rovnou jim ve vašem inzerátu řekněte, co mají udělat. Například, že si mají váš produkt hned objednat :)

Výzva k akci

 

Testujte, testujte, testujte

Správná PPC kampaň není nikdy hotová. Neustále lze testovat výkon nových klíčových slov, nového znění inzerátů a i cílových stránek na vašem webu. Věřte mi, že to přináší své ovoce. Zvlášť, pokud to s PPC reklamou myslíte vážně.

 

Máte další pravidla, která nemusí být zřejmá a při nastavování PPC kampaní je děláte? Budu rád, když se o ně podělíte v diskuzi pod článkem!

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags : , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top