5 smrtelných hříchů, které můžete páchat na Linkedin

Školení "Ovládněte Linkedin"Sociální síť Linkedin nedávno úspěšně zdolala hranici 300 milionů uživatelů a podpořila tak svoji váhu jako sítě, se kterou je prostě potřeba počítat. A, upřímně řečeno, mezi profesnímiu sítěmi reálnou konkurenci nemá.

Linkedin je, díky svému zaměření, sociální síť odlišná od například Facebooku nebo Twitteru. Platí na ní trochu jiná pravidla pokud jde o sebeprezentaci a v tom se noví uživatelé Linkedin často dopouštějí omylu. V tomto článku se chci zaměřit na ty největší hříchy, které můžete na Linkedin udělat.

Příliš mnoho statusů a s tím souvisí i obsah statusů

Na Linkedin uživatelé netráví tolik času jako na jiných sociálních sítích a z toho vyplývá i to, že tak často nekontrolují zeď s příspěvky. Proto je vhodné zvážit frekvenci vašich příspěvků a zveřejňovat jen informace, které mají smysl z hlediska vaši profesní aktvity. Zatímco na Facebooku může být status s fotografií z rodinné večeře v lepší restauraci poměrně úspěšný a „lajkovaný“, na Linkedin se od vás čekají jiný typy příspěvků. Jeden, dva příspěvky denně jsou plně postačující.

Bezhlavé nabírání nových kontaktů

Tak určitě vypadá lépe, když máte na Linkedin 376 kontaktů než jich mít 12. Když jste napřímo propojeni například s Billem Gatesem.  Kdo by se nechtěl chlubit takovým kontaktem? ;)

To může nováčky svádět k tomu, že posílají pozvánky k propojení v podstatě komukoli, koho na Linkedin objeví.

Ruku na srdce. I když dotyčný vaši žádost o propojení na akceptuje, jste si jisti, že má zájem o vás, vaše služby nebo produkt? Pokud ano, gratuluji – trefili jste na výjimku.

Mnohem výhodnější pro vás ale bude, pokud si do své sítě budete přidávat jen ty uživatele Linkedin, se kterými máte profesně něco společného. Jen pak budou mít vaše vztahy smysl, budete je moci rozvíjet a těžit z nich.

Profilová fotka

Prvním a základním pravidlem, které se týká profilové fotky je – nahrajte si ji! Málokdo má rád za kontakty šedivé obrázky obličejů (ty Linkedin používá místo vaší profilové fotky, v případech, že ji nenahrajete). Nebo vy snad ano?

Druhým pravidlem je – profilová fotografie by měla být taková, na které vás jde poznat, jste na ni vhodně oblečeni (vzpomínáte? Linkedin je profesní sociální síť.) a když k tomu přidáte nestrojený úsměv, tak si za tento krok můžete připsat plný počet bodů.

Linkedin - profilová fotka

Nevhodná profilová fotka na Linkedin

Nepřesné informace ve vašem profilu

Mnoho uživatelů Linkedin považuje za jakousi online formu pracovního životopisu. A do jisté míry mají pravdu.

Právě proto byste měli váš profil vyplnit podle skutečnosti. Nepřikrášlovat si nebo si dokonce nevymýšlet. Přijde se na to a pak ztrácíte důvěryhodnost. Jeden z nejcennějších atributů, který vůbec v profesním životě můžete mít.

Spamování

To je něco, co je špatně přijímáno na všech sítích a Linkedin není v tomto směru odlišný. Vyvarujte se proto, prosím, spamování na vašich zdech, v diskuzních skupinách a nebo ve vzkazech ostatním uživatelům. Pokud jim už chcete poslat nějakou zprávu, tak si vyberte jen ty, pro které je to relevantní a v rámci možností je oslovte individuálně. Vemte si příklad sami ze sebe – máte snad rádi hromadné obchodní maily, kdy je odesílateli jedno, zda je obdrží zákazník na začátku rozhodovacího procesu nebo mnoho let věrný stálý klient?

Linkedin - spam na zdi

Statusový spam bez přidané hodnoty…

 

Probrali jsme ty největší hříchy, které můžete na Linkedin páchat. Doufám, že ve většině z nich jste se nepoznali ;)

Pokud vás článek zaujal a chcete se o Linkedin dozvědět více, zvu vás na své školení „Ovládněte Linkedin. Dozvíte se na něm, jak tuto sociální síť zkrotit k obrazu svému a vytěžit z ní co nejvíce pro váš osobní brand, kariéru nebo podnikání. Více informací o školení najdete na této stránce: http://www.blueweb.cz/skoleni/skoleni-ovladnete-linkedin/

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top