4 metriky, které byste (také) měli sledovat při vyhodnocování vašich PPC kampaní

V PPC reklamě se to většinou točí kolem návratnosti investic. A je to tak dobře. V PPC lze vše přesně měřit a tak je jen důležité vybrat si ty správné údaje pro vyhodnocování úspěšnosti kampaní.

Následující čtyři metriky vám poslouží k tomu, abyste výkonu vašich PPC kampaní lépe rozuměli a mohli je případně optimalizovat. Protože prostor pro zlepšení většinou vždy bývá.

 

CTR (click-through-rate)

Toto je asi první metrika u vyhodnocení PPC kampaní, kterou byl měl každý sledovat. Udává podíl kliknutí na vaši reklamu (klíčové slovo) vůči počtu jejího zobrazení a udává se v procentech.

CTR je velmi dobrým indikátorem relevance vaší reklamy vůči hledaným klíčovým slovům. Pokud někde vidíte, že některé reklamy mají CTR výrazně nižší než ty ostatní, nastal čas je vyměnit.

Platí pravidlo, že čím je vyšší CTR, tím se snižuje cena za proklik. Kromě toho, taková reklama nebo klíčové slovo přivádí na vaši stránku více návštěvníků, které máte možnost oslovit a získat z nich platící klienty.

 

Skóre kvality

Skóre kvality je dalším indikátorem relevance vaší reklamy,vašich klíčových slov a cílové stránky na vašich internetových stránkách (= stránky, na kterou z reklamy odkazujete) vůči uživateli, který vidí vaší reklamu.

Čím vyšší máte skóre kvality, tím nižší ceny a lepších pozic zobrazení dosahují vaše reklamy.

Skóre kvality se pohybuje ve stupnici od 1 do 10, přičemž 10 znamená nejvyšší hodnocení.

 

Míra opuštění

Bounce rate, nebo-li česky míra opuštění udává, kolik procent návštěvníků odejde z té které konkrétní stránky vašeho webu. V případě PPC kampaní vás samozřejmě bude zajímat míra opuštění stránek, na které vaše reklamy směřují.

Čím nižší míra opuštění, tím je to pro vás samozřejmě lepší.

V opačném případě je potřeba se zamyslet nad tím, zda text reklamy je relevantní vůči obsahu stránky, na které návštěvníky z reklamy směřujete. Případně, zda je obsah stránky dostatečně zajímavý. Jinou příčinou může být i příliš široce definované cílení vaší reklamy.

 

Podíl zobrazení ve vyhledávání

Tato metrika je tak trochu ukrytá, mnoho se o ní většinou nemluví, ale přesto skrývá velmi zajímavá data. Ta říkají v kolika procentech případů byla vaše reklama zobrazena. Ne vždy, když totiž uživatel vyhledávače hledá některé z „vašich“ klíčových slov, je mu zobrazena vaše reklama.

Znalost tohoto údaje vám pak může ukázat, kde máte prostor pro další zlepšování výkonu vaší kampaně.

 

PPC systémy umožňují sledovat spoustu údajů a vyhodnocovat kampaně pomocí mnoha metrik. Tyto čtyři, které jsem uvedl výše, patří mezi ty, které jsou často přehlíženy a na které byste si vždy měli vzpomenout a do svých hodnocení je zařadit.

Chcete PPC kampaně, které fungují? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo mi rovnou zavolejte na 603 720 806!

 

The following two tabs change content below.

Petr Slavík

Máte webové stránky či eshop a chcete na nich mít více návštěvníků nebo platících zákazníků? Napište mi na petr.slavik@blueweb.cz nebo rovnou zavolejte na 603 720 806 a společně se podíváme, jak dosáhnout vašeho cíle. Věnuji se online marketingu. Stejně jako vás i mě zajímá výkon internetových stránek. Vím, jak vám pomoci.
Tags : , ,

Počet komentářů: 4

    • Petr Slavík says:

      Karel Borovička: Díky za komentář a připomínku! Souhlasím, tyto metriky jsou důležité. Řekl bych, že jsou přímo základní a ty je samozřejmě také potřeba sledovat. Článek je brán jako inspirace pro, řekněme, rozšíření sledovaných parametrů kampaní a proto jsem je nezmínil. Stejně jako třeba cenu za klik apod.

      Odpovědět
  1. Možná bych ještě upřesnil sledování impression share. Je dobré sledovat podíl ztracených zobrazení kvůli nedostatečnému rozpočtu a kvůli nedostačujícímu skóre kvality. Jak jsi psal, dá práci proklikat se k nim, ale pak teprve začíná ta správná optimalizace. :-)

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top